رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه:نیاز به اعتبارات بیشتری در زمینه جنگل کاری داریم


ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه اظهار داشت: با عنايت به اینکه با شرايط اقليمي منطقه در سطح شهرستان ابرکوه جنگل طبيعي وجود ندارد، اما به منظور افزايش سرانه فضاي سبز و ايجاد تفرجگاه ، از سالیان گذشته بخش جنگلكاري این اداره اقدام به احداث پارك های جنگلي و فضاي سبز بين راهي نموده است و این در حالی است که در بخش جنگل كاري و توسعه فضاي سبز، قبل از انقلاب هيچگونه فعاليتي انجام نشده است.

به گفته محمد مهدی صادقی ،دو بوستان فراغه و پارک جنگلی اسفندآباد در شهرستان ابرکوه وجود دارد که بوستان فراغه با 24 هکتار مساحت و 17 هکتار فضای سبز و برخورداری از امکانات رفاهی مناسب با توجه به بازدید هیئت نظارت و ارزشیابی سازمان جنگل ها و مراتع کشور، به عنوان بوستان شاخص استان یزد انتخاب شده است .

صادقی از بوستان اسفند آباد نیز به عنوان یکی دیگر از بوستان های ابرکوه نام برد که با 35 هکتار فضای سبز و امکانات رفاهی پذیرای عموم است.

وی طرح فضای سبز بین راهی ابرکوه را نیز از جمله طرح های مهمی ذکر نمود که از سال 88 با اعتباری معادل 150 میلیون تومان شروع و زیر ساختهای آن مهیا گردیده است و با تأمین اعتبار نسبت به درختکاری این مسیر اقدام میشود.

به گفته صادقی، صنعتی شدن این شهرستان و نیاز مردم به عرصه هائی مانند پارک، می بایست زمینه ساز اختصاص اعتبارات بیشتر از طرف دولت، به اموری مانند درختکاری ، احداث بوستان های جدید و افزایش سرانه فضای سبز و همچنین مقابله با آلودگی های صنعتی باشد.

به گفته این مسئول، در راستای گسترش فضای سبز، این اداره با ایجاد نهالستان بوستان فراغه نسبت به در اختیار قرار دادن نهال های مورد نیاز مردم اقدام می نماید و امسال نیز نسبت به سال گذشته که 20 هزار اصله نهال در اختیار مردم شهرستان قرار داده است با آمادگی بیشتری در این راستا قدم بر خواهد داشت.

وی گونه هائی را که این اداره از طریق محل برگزاری نماز جمعه و مراجعات حضوری در اختیار مردم قرار می دهد، گونه های زینتی نظیر کاج، انواع سرو،زبان گنجشک، اقاقیا و توت ذکر نمود.

صادقی با اذعان به این مسئله که در چرخه طبیعت، درختان نقش مهمی را ایفاء می کنند و همچنین در زندگی انسان و حیوانات نیز تأثیر گذاری بالائی دارند، خواستار استفاده صحیح از این منابع خدادادی شد.

وی با یادآوری این مسئله که پاکیزگی هوا، زیبایی محیط زندگی، جلوگیری از بلایای طبیعی، کنترل آب های زیرزمینی و...، همه به وجود درختان و جنگل بستگی دارد اظهار داشت : شایسته است که به همان میزان که از این مواهب بهره می گیریم در حفظ آن نیز کوشا باشیم.





  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا